We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Nokian

Nokian WR A4

255/45 R18 103V XL

Nokian - Finse bandenproducent, kwaliteitsproduct uit het middelste prijssegment, winterbandenspecialist.

Bandenmaat
255/45 R18 103V XL 
Voorraadstatus
Beperkte voorraad
Banden
Wi Winterbanden
M+S keurmerk
met het sneeuwvloksymboolWinter
Snelheidsindex
V: Goedgekeurd  tot 240 km/h
EAN
6419440210582
Artikelnummer
GI-R-323604GA
Klantbeoordelingen
(2)
529,40
+ 4,55 € Eco taxe = 533,95 €
Gratis levering*
2 - 5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid
Meer dan 550 station servicepartners

Voeg product toe om te vergelijken

Nokian WR A4 – Sla het weerbericht maar over

Geavanceerde wintergrip op droge, natte en besneeuwde wegen door de Functional Performance Siping

Extreem stabiele en evenwichtige prestaties bij hoge snelheden

Maximaal comfort

Belangrijkste innovaties:

Functional Performance Siping. Meer wintergrip, beter stuurgevoel. Elk profielblok en elke lamel in het stijlvolle profielpatroon heeft een exacte vorm en functie, en dat is te voelen in de uitstekende grip- en rijeigenschappen. De harde buitenrand, de Centipede Siping in het middengebied en de per zone geoptimaliseerde lamellen vormen samen een harmonieuze combinatie, waardoor de Nokian WR A4 veilig en comfortabel kan afrollen in het veranderlijke Nederlandse winterweer.

Centipede Siping. Maximale grip op sneeuw, nauwkeurige rijeigenschappen. Het middengebied wordt overheerst door een stevige lengterib die bestaat uit profielblokken met gekartelde lamellen, die lijken op het spoor van een duizendpoot. De getrapte, driedimensionale Centipede Siping biedt een maximaal contactoppervlak en werkt optimaal bij diverse draaihoeken, waardoor zowel de grip op sneeuw en sneeuwbrij als de voertuigbeheersing wordt verbeterd.

Performance Traction Silica-rubbercomponent. Exacte grip, uitstekende slijtvastheid, laag brandstofverbruik. De rubbercomponent bevat natuurlijk rubber, silica en koolzaadolie, en biedt een uitstekende wintergrip. Deze geavanceerde componentinnovatie verbetert ook de rijstabiliteit en slijtvastheid. De koolzaadolie zorgt voor scheurvastheid. Dankzij de scheurvastheid is de band extreem slijtvast, schok- en lekbestendig. Het hoge gehalte aan natuurlijk rubber en koolzaadolie zorgt ervoor dat de uitstekende winterse gripeigenschappen gelijk blijven, ook als de temperaturen veranderen en de kilometers gaan tellen. Een extreem lage rolweerstand zorgt voor een laag brandstofverbruik.

Groove Lifts. Uitstekende rijeigenschappen. De profielblokken op de bandranden worden ondersteund door groefsteunen die de stijfheid vergroten en de rijeigenschappen verbeteren.

Snow Claws. Stevige grip op sneeuw. Op de lengtegroeven van de profielblokken zijn Snow Claws aangebracht voor de hoognodige grip op winterse wegen. Deze sneeuwklauwen grijpen zich genadeloos vast aan het oppervlak op zachte sneeuw of andere zachte ondergronden.

Nokian Tyres Coanda Technology. Effectieve preventie van aquaplaning. Het ronde, drempelvormige ontwerp van de profielblokken aan de binnen- en buitenrand geleidt en versnelt de waterstroom van de lengtegroeven naar de breedtegroeven. De uitstekende bescherming tegen aquaplaning blijft zelfs behouden als de band slijt.

Silent Sidewall Technology. Meer rijcomfort. De speciaal ontwikkelde rubbercomponent tussen de zijwand en het profiel filtert actief geluid en vibratie die door het rijoppervlak ontstaat, waardoor de doorgifte van schadelijke geluidsgevolgen door de zijwand naar de velg en verder naar het passagierscompartiment wordt voorkomen.

Speciale rubbercomponent voor de aansluiting op de velg. Optimale duurzaamheid, minder rijgeluid. De rubbercomponent drukt flexibel tegen de wielflens, waardoor het hieldeel een grotere duurzaamheid krijgt. De innovatie gaat ook effectief het geluid in het voertuig tegen, omdat de trillingen van het bandlichaam worden gedempt, zodat deze niet meer via de band verder naar de binnenzijde van het voertuig worden doorgegeven.

Gepolijste groeven. Veiligheid en elegantie. De gepolijste lengte- en breedtegroeven zorgen ervoor dat water en sneeuwbrij sneller worden afgevoerd.

EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

WRA4 tyre review

Gemiddelde uit 145 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 8.592

26.12.2020 van Koos
prima winterbanden

Bekijk meer beoordelingen

Nokian Tyres plc

P.O.Box 20, 37101 Nokia, Finnland

info@nokiantyres.com

*Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.

De GigaBanden Nieuwsbrief!

Meld u nu aan voor de nieuwsbrief en mis nooit meer een aanbieding!
✓Top aanbiedingen ✓Testresultaten en productnieuws ✓Aanbevelingen