We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Matador

Matador MPS 125 Variant

225/70 R15C 112/110R Dubbel merk 115N

Matador - Band geproduceerd in Europa met Duitse technologie

Bandenmaat
225/70 R15C 112/110R Dubbel merk 115N 
Voorraadstatus
op dit moment is dit product niet op voorraad
Banden
GAN Vierseizoenenbanden
M+S keurmerk
Snelheidsindex
R: Goedgekeurd  tot 170 km/h
EAN
4050496476946
Artikelnummer
GI-R-173967GA
DEX
Klantbeoordelingen
(1)
op dit moment is dit product niet op voorraad
Gratis levering*
2 - 5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid
Meer dan 550 station servicepartners

Voeg product toe om te vergelijken

Het hele jaar door band met uitstekende eigenschappen op droog en nat wegdek en op de sneeuw.

De band eigenschappen in winterse omstandigheden zijn vergelijkbaar krediet aan geoptimaliseerde loopvlak patroon met winterbanden. De belangrijkste voordelen van de MPS 125 banden bestaan, uit economische efficiëntie, universeel gebruik, lange levensduur en hoge veiligheid terwijl het elimineren van de noodzaak om de banden te wisselen gedurende het jaar.

Profiel beschrijving All-season symmetrische niet-richtingsgebonden profiel van een geavanceerd ontwerp. Dit profiel is speciaal ontworpen voor alle-seizoen werking van lichte bedrijfsvoertuigen op de regionale wegen en snelwegen.

De hele ontwikkeling van dit loopvlak is gericht op een hoge betrouwbaarheid, maximale veiligheid en een uitstekende duurzaamheid Omtrek zaagtand-groeven een ideale kanalisering van water, modder en sneeuw, hoge weerstand tegen aquaplaning meerdere contact randen zorgen voor een uitstekende grip op sneeuw en ijs goede directionele stabiliteit en een laag geluidsniveau Smalle langsgroeven in profielblokken ze helpen om de druk in lugs gelijkmatiger te verdelen ze te verbeteren koelen van lugs die aanzienlijk verbetert rijgedrag en verhoogt de duurzaamheid van de band dat ze verbeteren de rijveiligheid en stabiliteit in de bochten.

Lamellaire profielstructuur originele 3D verbeteren, zowel tractie als remprestaties op besneeuwde en beijzelde wegen op hetzelfde moment dat ze behouden een uitstekende stabiliteit van het rijden bij een maximale belasting op een droog wegdek veel eveneens het creëren van veel contact randen om de winter loopvlak.

EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

MPS125Variant tyre review

Gemiddelde uit 85 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 11.014

16.10.2019 van o.peters
perfecte band, voor de prijs is gemonteerd op onze vw-t5 kamperbus, ondertussen 50.000 km mee gereden en heb de banden voor-achter omgewisseld, om zo nog 10.000 km erbij te kunnen rijden, nu na ongeveer 3,5 jaar later merk je dat het profiel nu zo'n 6a7mm is, en dat het rubber zijn beste tijd gehad heeft na deze kilometers. onze bus weegt ongeveer 2300kg, en hebben een sportief rijgedrag dit is een band met een zeer hoge draaglast, van het merk matador (onderdeel continental) deze banden hebben wij reeds eerder gehad op onze vorige vw t4 bus vol lof over deze betaalbare all-seazon band! let wel.. geen sneeuwvlok symbool op deze band!

Bekijk meer beoordelingen
*Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.

De GigaBanden Nieuwsbrief!

Meld u nu aan voor de nieuwsbrief en mis nooit meer een aanbieding!
✓Top aanbiedingen ✓Testresultaten en productnieuws ✓Aanbevelingen