We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Hankook

Hankook Ventus S1 Evo 3 K127A

285/45 R21 113Y XL 4PR SUV, SBL

Hankook - Koreaanse fabrikant, lage tot middelste prijssegment.

Bandenmaat
285/45 R21 113Y XL 4PR SUV, SBL 
Voorraadstatus
Beperkte voorraad
Banden
So Zomerbanden
Snelheidsindex
Y: Goedgekeurd  tot 300 km/h
EAN
8808563520919
Artikelnummer
GI-R-437661GA
DEX
EU
European Production
352,18
+ 4,55 € Eco taxe = 356,73 €
Gratis levering*
2 - 5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid
Meer dan 550 station servicepartners

Voeg product toe om te vergelijken

Duurzaamheid gepaard met ultieme prestaties

De beste prestaties, veiligheid en comfort voor de klant is de filosofie van onze duurzame banden.

Bandenprofielen

Aaneengesloten groeven
De Ventus S1 evo3 is uitgerust met aaneengesloten groeven aan de buitenzijde om grip op nat wegdek te garanderen en aquaplaning bij gladheid te voorkomen; dit versterkt de prestaties op natte wegen en in bochten in de regen zonder dat dit ten koste gaat van de handling op droog wegdek.

Zeer stevige profielblokken op de buitenschouder van de band
De buitenste blokken en schouders, waar zware belasting en contactdruk zijn geconcentreerd als gevolg van bochten, zijn uitgebreid. De maximale stuurkracht wordt gewaarborgd door de dubbele werking van de hybride Aramide versterkingsgordel, die het contactoppervlak met de weg onder alle omstandigheden verzekert; en de handling op droog wegdek is met 15% verbeterd.

Binnenzijde
Het biedt u betere prestaties bij aquaplaning en bij het remmen op nat wegdek door het aantal binnenblokken te vergroten om de openingen voor een betere drainage te verzekeren.

Buitenzijde
Het aantal buitenste blokken is geoptimaliseerd om de voor droge bochten vereiste stuurprestaties te waarborgen en het is ontworpen om bij te dragen aan de vermindering van het rolgeluid.

Bandenstructuur

Loopvlakmateriaal

  • Aqua Pine-compound bevat stoffen zoals hars uit coniferen en plantaardige olie die worden gemengd met geavanceerde materialen. Dit verhoogt de hardheid van het loopvlak en biedt uitstekende prestaties op natte wegen en stabiliteit.

Aramide hybride versterkte gordel

  • De bandsterkte is verhoogd om te kunnen reageren op een hoog niveau van initiële output en initiële acceleratie.

Gevouwen gordeltape

  • De duurzaamheid van de gordel is verbeterd.

Toepassing van de uiterst sterke stalen koordlagen

  • Door het gebruik van zeer sterke gordels die externe schokken perfect opvangen, is de duurzaamheid van de band en het rijcomfort verbeterd.

Dubbele laag vezelversteviging

  • Met de dubbele structuur van karkasvezelversteviger is de hardheid van de band structureel verzekerd.

Sterke naadloze hieldraad

  • Verbetert de uniformiteit en levensduur van de hiel, zelfs bij een hoge initiële acceleratie blijft de band altijd vast aan het wiel.
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

*Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.

De GigaBanden Nieuwsbrief!

Meld u nu aan voor de nieuwsbrief en mis nooit meer een aanbieding!
✓Top aanbiedingen ✓Testresultaten en productnieuws ✓Aanbevelingen