We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Continental

Continental PremiumContact 6 SSR

285/45 R21 113Y XL *, EVc, runflat

Continental - Deskundigheid en innovaties van Continental: premiumbanden met korte remwegen voor optimale veiligheid.

Bandenmaat
285/45 R21 113Y XL *, EVc, runflat 
Voorraadstatus
op dit moment is dit product niet op voorraad
Banden
So Zomerbanden
Snelheidsindex
Y: Goedgekeurd  tot 300 km/h
EAN
4019238020267
Artikelnummer
GI-R-376930GA
DEX
op dit moment is dit product niet op voorraad
Gratis levering*
2 - 5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid
Meer dan 550 station servicepartners

Voeg product toe om te vergelijken

Continental PremiumContact 6

Eigenschappen

  • Maximaal remvermogen op nat wegdek en hoger kilometerrendement dankzij Safety Silica Compounds
  • Extra rijcomfort dankzij een geoptimaliseerd bandenprofiel
  • Sportief rijgedrag in elke auto dankzij het op rijdynamiek gerichte profielontwerp.

De nieuwe PremiumContact™ 6 combineert comfort, stuurprecisie, maximale veiligheid en goede milieu-eigenschappen in één band. Om dit te bereiken, is er een nieuwe compound ontwikkeld met een innovatief design die gebaseerd is op de high-tech SportContact™ 6 en een profiel voor een comfortabele reis. Het resultaat is een band die de handling, rolweerstand, kilometerprestatie en comfort met 15% verbetert ten opzicht van zijn voorganger.

De PremiumContact™ 6 zal geproduceerd worden in 70 maten voor wielen van 16 t/m 21 inch voor personenwagens en SUV’s. De nieuwe band zal geleidelijk de succesvolle voorgangers, de ContiPremiumContact™ 5 en de ContiSportContact™ 5, vervangen.

Maximaal remvermogen op nat wegdek en hoger kilometerrendement dankzij Safety Silica Compounds.
De kristallijne silicasamenstelling in de kap- en basiscompounds staat borg voor superieure remprestaties, vooral onder natte rijomstandigheden. Terwijl de veiligheidsprestaties maximaal blijven, kon de slijtvastheid toch aanzienlijk worden verbeterd — een traditioneel conflict in bandenontwikkeling.

Extra rijcomfort opgewaardeerd door de comfortgerichte prestatievoetafdruk.
De op slijtvastheid gerichte polymeermengeling levert een kilometerrendement op dat ruim 15% hoger ligt. De nieuwe polymeren vergroten het contactoppervlak en de duurzaamheid van het profiel onder dagelijkse gebruiksomstandigheden voor elk voertuigsegment. Bovendien verbetert de zachte patroonstructuur het rijcomfort en het kilometerrendement, terwijl het interieurgeluid vermindert.

Sportief rijgedrag in elke auto dankzij het op rijdynamiek gerichte patroonontwerp.
Het geavanceerde macroblokdesign verzekert maximale controle en bochtenstabiliteit. Deze complexe schouderblokstructuur maakt een optimale laterale krachtoverdracht mogelijk. Bovendien staat de asymmetrische ribgeometrie garant voor een hogere patroonstijfheid en minder blokvervorming, met als resultaat een betere grip onder invloed van de laterale krachten.

EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

*Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.

De GigaBanden Nieuwsbrief!

Meld u nu aan voor de nieuwsbrief en mis nooit meer een aanbieding!
✓Top aanbiedingen ✓Testresultaten en productnieuws ✓Aanbevelingen