We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Bridgestone

Bridgestone DriveGuard Winter RFT

225/50 R17 98V XL, runflat

Bridgestone - Bandenfabrikant uit Japan, leverancier voor formule 1 races. Een kwaliteitsproduct voor het hogere prijssegment.

Bandenmaat
225/50 R17 98V XL, runflat 
Voorraadstatus
op dit moment is dit product niet op voorraad
Banden
Wi Winterbanden
M+S keurmerk
met het sneeuwvloksymboolWinter
Snelheidsindex
V: Goedgekeurd  tot 240 km/h
EAN
3286340838016
Artikelnummer
GI-R-321219GA
EU
European Production
op dit moment is dit product niet op voorraad
Gratis levering*
2 - 5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid
Meer dan 550 station servicepartners

Voeg product toe om te vergelijken

Bridgestone DriveGuard Winter

MET BRIDGESTONE DRIVEGUARD KUNT U BLIJVEN DOORRIJDEN, ONGEACHT HET SOORT LEK.

Bridgestone DriveGuard Winter biedt bescherming tegen alle soorten lekken die zich op winterse wegen kunnen voordoen. Een met ijs bedekt stuk glas dat door de buitenste rand gaat of een spijker die boven de sneeuw uitsteekt en door het midden van het loopvlak dringt, maakt niet uit, met Bridgestone DriveGuard Winter banden kunnen uw klanten nog 80 km verder rijden met een snelheid van 80 km/u.

U komt ze tegen langs de weg. Ze staan u midden op de snelweg op te wachten. Ze zijn klaar om u tegen te houden en u het leven moeilijk te maken. Het risico op een lekke band is aanwezig en vroeg of laat komt u misschien ook aan de beurt. Gelukkig hoeft u zich daar met Bridgestone DriveGuard-banden geen zorgen meer over te maken.

De innovatieve Bridgestone DriveGuard-technologie is ontworpen voor alle personenwagens en maakt het mogelijk om ook na een lekke band de controle te behouden. U kunt nog 80 km verder rijden met een snelheid tot 80 km/u, tot op het moment dat u uw band veilig kunt herstellen of vervangen.

Bridgestone DriveGuard-banden zijn de ideale metgezel voor zowat elke situatie op de weg - ze houden het veilig en laten u toe om u reis efficiënt en met een gerust hart verder te zetten.

Voor uw wagen
Beschikbaar voor de meeste wagens uitgerust met TPMS.

Comfort & controle
Biedt comfort en uitstekende controle in alle winterse omstandigheden, zonder compromissen te sluiten ten opzichte van conventionele banden.

Veilig & gemakkelijk
Biedt u gemoedsrust bij vrijwel alle types bandenschade

Stelt u zich eens voor hoe het zou zijn om te rijden wanneer plots het lampje van de bandenspanning op het dashboard gaat branden. Even voordien bent u over een spijker gereden waardoor uw band nu druk verliest.

Bridgestone DriveGuard-banden zijn zodanig ontworpen dat u met een lekke band kunt blijven doorrijden. De ondersteunende en robuuste versterkte zijwanden zorgen voor blijvende mobiliteit en dragen het volledige gewicht van uw auto.

Dankzij ons gepatenteerde geavanceerde Cooling Fin ontwerp kunnen Bridgestone DriveGuard-banden wrijving en warmteontwikkeling na een lekke band opnieuw verdelen zodat u nog 80 km verder kunt rijden, zelfs wanneer de band volledig is leeggelopen.

In tegenstelling tot gewone banden kunt u met Bridgestone DriveGuard wel uw auto onder controle houden. U kunt met een lekke band veilig 80 km doorrijden met een snelheid tot 80 km/u, tot uw bestemming of tot het veilig genoeg is om de band te laten vervangen.

BANDENSPANNINGSCONTROLESYSTEEM (TPMS)

Het elektronische bandenspanningscontrolesysteem (TPMS) is bedoeld om de luchtdruk in de banden te controleren. Het systeem stuurt hiervoor een signaal naar een ontvanger in de auto. Wanneer de luchtdruk te laag is, verschijnt er een waarschuwing op het display van de auto.

EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

*Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.

De GigaBanden Nieuwsbrief!

Meld u nu aan voor de nieuwsbrief en mis nooit meer een aanbieding!
✓Top aanbiedingen ✓Testresultaten en productnieuws ✓Aanbevelingen